Ajuntament de Tirig

AFETÍ Associación Feminista de Tírig
 

 

ASOCIACIÓN FEMINISTA DE TÍRIG

La Asociación Feminista de Tírig, ha sido creada, teniendo en cuenta que la situación de la mujer no mejora ni en el País Valenciano, ni en el Estado Español, ni en el mundo en general. Ésta trata de analizar casos y defender la causa, desde, para y por diferentes partes del mundo.

 

 

 

 

Éstas son algunas de las informaciones observadas por dicha Asociación en algunas de las reuniones.

En el 2014, en España, fueron asesinadas 54 mujeres.

En Canadá, 1.800 mujeres en dos años.

Es importante remarcar, la situación en India, ya que es extremadamente drástica. Ni siquiera disponemos de datos concretos que revelan el número de víctimas asesinadas por hombres, pero sabemos que éste número es muy elevado. El volumen de violaciones es desesperante, especialmente en Nueva Delhi, y en muchos casos se producen en espacios públicos como en el metro o en autobuses. Cabe destacar también, un 80% de las mujeres que reside en la capital ha declarado haber sufrido acoso sexual. En el año 2011, cada 20 minutos una mujer era violada.

Además, también hemos analizado las condiciones de empleo de algunas de las mujeres residentes en Castellón. Muchas de ellas trabajan en la manipulación de cítricos y hay una clara diferencia entre los sueldos de los hombres recolectores y de las mujeres, que luego manipulan dichos cítricos. La situación nos lleva a escuchar a diario frases como: "Te llamaré cuando quiera y deberás estar disponible para trabajar".

En un caso real, una mujer se encontraba temporalmente en Alcañiz, su jefe la llamó y le dijo que a la mañana siguiente debía estar a las 9h en su puesto de trabajo en Castellón. Ella, debido a la exepcional situación, le comentó donde se encontraba y que, por lo tanto, le sería prácticamente imposible asistir. Lo que ocurrió fue que, en ese mismo momento, la mujer fue despedida.

Por otra parte, las mujeres empleadas en éste sector, y generalmente en el sector comercial, trabajan por un salario mínimo interprofesional. Ocurre frecuentemente que se contrata por un número de horas, por ejemplo 10, de las cuales se declaran menos de la mitad y, a su vez, se pagan las que quiere el jefe, no las trabajadas. Por lo tanto, a la mujer, le resulta muy complicado tener el poder económico de la casa y como consecuencia, quien lo tiene y quien se siente con poder es el "macho".

A continuación, se ven reflejados algunos de los poemas, escritos por Emili, uno de los componentes de AFETÍ, en los que se trata el dolor i sufrimiento de la mujer. En éste caso concreto, una mujer afgana que protagonizó un documental, que hizo que su historia no quedase anónima y olvidada y fuera conocida a nivel internacional.

 

 

KABULESAMENT

 

Ella té 28 anys.

Kabulesa de naixement.

Vull dir,

per si no s'entén,

nascuda a Kabul,

afganistanament.

 

Al 1994, amb 8 anys,

i greus ferides insistents,

a causa d'un bombardeig,

vas patir de forma imminent.

 

Quan l'èxit soviètic

es retirava tètric,

gràcies a ta mare 

la vida salvares.

 

Ella tant constant,

tu un cos cremat

i amb metralla perforat.

 

Després quan s'instaurà

el règim talibà,

per greus ferides físiques 

per xic et vas fer passar

- doncs a les dones no els està

permés treballar.

 

Així,

la família pogueres mantenir.

L'obra de teatre

durà una dècada.

 

Nadia Ghulam vestida de xic, 2006. 

(Fotògraf: Julián Martín/EFE

Font: El Periódico

Data: 23/07/2014)

 

FEMINICIDIOS Y AGRESIONES

 

La Coordinadora Feminista de Valencia muestra el Rechazo Ante Los últimos feminicidios y agresiones.

 

El mismo día que el ministro de Sanidad hacía público el resultado de la macro encuesta sobre violencia de género con inusitado optimismo, seis mujeres y niños han sido asesinadas (sólo en dos de los casos se ha declarado que se trata de violencia de género, el resto todavía se encuentra en investigación), Dos hospitalizadas y una niña agredida sexualmente.

 

Víctimas que hacen un mapa de la situación que nada tiene que ver con los datos e informaciones dados papel Sr. Alonso. La realidad es que hay un constante goteo de víctimas mientras tanto el gobierno no otros sólo no invierte en prevención, educación o Asistencia, sino que continúa recortando.

 

La violencia contra las mujeres es la primera causa de muerte prematura de éstas. Recordemos que desgraciadamente son más de las que entren en las estadísticas y també aquellas ingresadas en instituciones hospitalarias, como los que quedaran con graves discapacidades fruto de las brutales agresiones que han sufrido. Continuamos sumando víctimas y el Gobierno sigue sin dotar presupuestariamente servicios asistenciales, de prevención. Los recortes con la excusa de la crisis sólo están agravando la situación.

 

Exigimos del Gobierno un compromiso real en la lucha contra todo esto.

 

Compromiso y recursos adecuados que el Gobierno del Estado deben tener para erradicarla y que pasan necesariamente por la suya consideraciones como Cuestión de Estado.

 

Después de diez años de la Ley Estatal 1/2004, contra la violencia de género, no ha estado dotada presupuestariamente ni desarrollada. Recordemos que el gobierno valenciano sacó Una Ley autonómica que después de decir 2 años todavía no ha Desarrollado.

 

 

EL SECRET DEL MEU TURBANT

 

El secret del meu turbant.

(Autores: Nadia Ghulam i Agnes Rotger) 

 

 

UNA TRUCADA
 
Estimada amiga
la teua mirada
la teua presència inesperada
em donen serenitat
vida constant
quan
des del diari primaveral
la tele
o el carrer vital
016 si de cas
i alguna xica o dona
d'aquelles que l'home no perdona
a l'abisme més brutal
haurà
el teu número marcat
i no haurà mort,
dies o mesos després
un somriure extens
haurà inundat
aquell cos
que perillava mort

 

 

ALGUNS HOMES DIEM PROU

 

Dona, deixa ja de planxar

fa anys

que s'inventà el tergal

i si alguna persona

et diu

que arrugada la roba està

dis-li

que la planxe ell,

allibera't ja

i regala la planxa

a un mercat de segona mà.

 

 

Feminicidio en ALHAURÍN DE LA TORRE
 
Nuevo feminicidio en Alhaurín de la Torre, con esta mujer asesinada por su pareja, son diez mujeres asesinadas este año a manos de maltratadores machistas.
 
La Coordinadora Feminista de Valencia muestra el rechazo ante los nuevo feminicidio de Alhaurín de la Torre (Málaga) a manos de su pareja.
 
Todavía no sabemos su nombre, sólo que tenía 31 años y que el asesino se ha suicidado después. La violencia contra las mujeres es la primera causa de muerte prematura de éstas. Recordemos que desgraciadamente son más de las que entran en las estadísticas y también aquellas ingresadas en instituciones hospitalarias, como las que quedarán con graves discapacidades fruto de las brutales agresiones que han sufrido. Continuamos sumando víctimas y el Gobierno sigue sin dotar presupuestariamente servicios asistenciales, de prevención. Los recortes con la excusa de la crisis sólo están agravando la situación.
 
Este nuevo asesinato se conoce el mismo día que los resultados de la Encuesta sobre violencia de género del CIS, encargada por el Ministerio de Sanidad, los datos de la que indican que el 12,5% de las mujeres de 16 y más años ha sufrido violencia física o sexual por parte de su pareja o expareja y un 13% ha sentido a lo largo de su vida alguna vez miedo de sus parejas. Además, el 2,7% lo ha sufrido en el último año y en el 64,2% de los casos, los hijos menores de edad también sufrieron el maltrato. Una violencia que no se detiene ni merma.
 
Exigimos un pronunciamiento por parte del presidente del Gobierno, que declare públicamente el compromiso para luchar contra esta barbarie. El terrorismo machista debe ser considerado cuestión de estado y el gobierno debe adoptar de forma urgente medidas para empezar a combatirla.
 
Mientras se asesinan mujeres casi a diario, ni los medios, ni el conjunto de la sociedad es consciente de esta lacra. Se normaliza la violencia contra las mujeres de forma constante. Una sociedad que permite que nos asesinen por ser mujeres es una sociedad enferma. Por ello, la coordinadora recuerda la importancia de mostrar el rechazo públicamente ante esta lacra para exigir a los gobiernos la implicación que hay para luchar por erradicarla.

 

Autora: Amelia Valcárcel 

Altres llibres: "Hegel i l'època", "La memòria i el perdó" 

 

 

MUJER ASESINADA EN CÁCERES
 
 
La Coordinadora Feminista de Valencia muestra el rechazo ante el nuevo feminicidio Cáceres.
 
Tamara, de 23 años, murió tras ser lanzada del coche en el viajaba por su pareja. La brutalidad de esta violencia nos deja sin palabras. Apenas un día después de los últimos feminicidios, de nuevo hemos de sentir el horror de otra mujer asesinada.
 
La violencia contra las mujeres es la primera causa de muerte prematura de éstas. Recordemos que desgraciadamente son más de las que entran en las estadísticas y también aquellas ingresadas en instituciones hospitalarias, como las que quedarán con graves discapacidades fruto de las brutales agresiones que han sufrido. Continuamos sumando víctimas y el Gobierno sigue sin dotar presupuestariamente servicios asistenciales, de prevención. Los recortes con la excusa de la crisis sólo están agravando la situación.
 
Exigimos un pronunciamiento por parte del presidente del Gobierno, que declare públicamente el compromiso para luchar contra esta barbarie. El terrorismo machista debe ser considerado cuestión de estado y el gobierno debe adoptar de forma urgente medidas para empezar a combatirla.
 
Mientras se asesinan mujeres casi a diario, ni los medios, ni el conjunto de la sociedad es consciente de esta lacra. Se normaliza la violencia contra las mujeres de forma constante. Una sociedad que permite que nos asesinen por ser mujeres es una sociedad enferma. Por ello, la coordinadora recuerda la importancia de mostrar el rechazo públicamente ante esta lacra para exigir a los gobiernos la implicación que hay para luchar por erradicarla.

 

 

EUROPEES, MISÈRIES I AFRICANES
 
Ella s'anomena Victorine
la seua filla és Shulamite
18 anys
i els seus fills
Precious 16 anys
i Justice 14 si de cas
ella nigeriana és
des de fa
40 anys
i alguns instants
mes trenca a plorar
si dels fills
li parles constant
Ja no puc més
ja no tinc més forces verament
Victorine
va ser esclavitzada
en un treball
sense cobrar
no a l'Àfrica tropical
sinó a l'Europa brutal
amb jornades
que podien arribar
fins a 20 hores constants,
i així durant
un any
com a
assistenta domèstica total
d'un ambaixador
miserable a glops
a Suïssa entre plors
l'any 2004 ansiós,
el seu cas
d'explotació laboral
enfrontat
amb
la immunitat
o millor dit impunitat
de l'ambaixador nigerià
que després d'un any
a Nigèria regressà
fou tractat
en un ampli documental
de la televisió francesa
molt interessant,
Victorine continua esperant
una indemnització si de cas,
anys més tard
quan
es trobava ja
a la nostra comunitat
de netejadora treballant
a la seua filla Shulamite
van raptar
i va ser traslladada
a una macabra
Baby Factory
espècie de granja industrial
on s'obliga les xiquetes
a quedar-se embarassades
per llevar-les els nadons
i vendre'ls a continuació
en adopció
per treballar
en mines, plantacions
fàbriques
o altres tètriques ocupacions,
i si xiquetes són
per al treball domèstic o prostitució
de vegades fins i tot
xiques o xics
sacrificats són
en la màgia negra
entre terribles rituals
de bruixeria brutal
Després de dos mesos
en captivitat
Victorine parlà
amb els segrestadors
per SMS
-que encara conserva
al mòbilpagà
revolucionaris impostos totals
i amb la policia nigeriana
ajudant el just
aconseguí la llibertat
de la seua filla
que tenia
17 anys
en aquells instants
mes els captors
l'havien deixada
embarassada,
i aquest fill
fruit de la pitjor
misèria humana
té ara 7 mesos,
sa mare
encara no ha parat
de plorar
relata Victorine,
Creu Roja
assegura que té
un contracte laboral
per a
que aquesta jove
de 18 anys
a Espanya puga tornar
amb el nadó
mes açò
és tan sols
de moment
una hipòtesi insistent,
i ja per acabar
les misèries siderals
que a una dona
li poden fer les autoritats
l'ambaixada espanyola
a Nigèria
li ha denegat
la petició
de reagrupament familiar
dels seus dos fills menors
quan realment
ja li l'havia aprovada
prèviament
l'Oficina
d'Estrangeria
de la Delegació de Govern
de la Comunitat Valenciana insistent,
mes sembla
que tot és
un problema burocràtic
d'error tràgic
doncs els papers
s'havien enviat al consolat
mes a la secció
de Legalitzacions
i no a la de Visats
si de cas,
per tant
el consolat
nigerià
ha
acabat
denegant
la petició
de reagrupament familiar,
i el recurs presentat
pels serveis jurídics
de Creu Roja
ha estat
tombat,
i ara
podrien passar dos anys
fins que
el Tribunal
Superior de Justícia Total
de Madrid capital
resolga el cas,
una solució podria ser
per
a Victorine verament
regressar a Nigèria
mes
té por insistent
de les represàlies efervescents
per part de
l'ambaixador aquell
al qual denuncià
fa anys,
doncs
és aquest un país
on hi ha
un risc real
de segrestos i atemptats
segons assegura
el Ministeri
d'Exeteriors
espanyol
 
(Font: Levante EMV
Data: 20.01.2015)

 

 

"DIVERSES. HISTORIES DE DONES"

https://www.valencia.es/ayuntamiento/agenda_accesible.nsf/Agenda/04858381749FF54AC1257DFF004A67BC?OpenDocument&lang=2&nivel=1&bdOrigen=ayuntamiento/buscadoravanzado.nsf

 

 

 

 

MERDA
 
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
d'haver de dur
pantalons curts
en ple hivern
per mostrar
les cuixes,
doncs m'he constipat
sense descans
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
d'haver d'ensenyar
d'insinuar els pits
en ple hivern
jo voldria un bon jersei
i no em caldrien
desenes de mocadors
i anar sorbint
els desesperants mocs
en dies d'hivern o tardor
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
d'haver de dur
la talla 36
perquè és
una obligació social
que ens han ficat
a les xiques de 15, 17 anys
o semblant
edat
ja n'hi ha prou
de dictadures masclistes
i capitalistes
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
de l'estàndard de bellesa
90-60-90
pit-cintura-anques
podeu deixar-nos
en pau ja!
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
d'anar a comprar
un sostenidor
i que estiga reomplit
és a dir
haver de simular més
del real a crits,
m'entren ganes de cremar
tots els sostenidors
del Sistema Solar
i així a les multinacionals
se'ls acabarà
el negoci
que amb nosaltres fan
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
de que Espanya siga
el cinqué país de l'univers
amb més operacions d'estètica
i principalment són xiques
que s'han operat les mamelles
per fer-se-les més grans
i així lligar
em fa un fàstic abismal
llegia l'altre dia
una xica que moria
en una operació d'estètica
no tenim prou
amb totes les dones assassinades
a mans
de nòvios marits o companys
ara calen també
les mortes
en nom del masclisme estètic
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuu Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
de patir fam
tots els dies de l'any,
per què
no puc menjar
de forma raonable
un entrepà
un plat
allò que li cal
a les xiques vitals
de la meua edat?
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
Estic farta
de devorar menjar
quan ja no puc més
i després vomitar,
tot açò s'ha acabat
A partir d'avui
la revolució ha arribat
ensenyaré les cames
o les mamelles
el dia que jo vulga
i a qui jo vulga
no per obligació,
menjaré
tots els dies de l'any
de forma lògica
i no
amb la por
de l'abisme
a les mans,
llançaré al fem
les bragues
els sostenidors
i la resta de roba
de la talla 36
i a partir de demà
seré de forma constant
la xica més feliç
del Sistema Solar
Visca la Llibertat
i el Feminisme emocionant!
Mora el masclisme
a l'univers i més enllà!
 
 
 

 

 

FEMINICIDIO A ALGORFA

La Coordinadora Feminista de Valencia muestra el rechazo ante el nuevo feminicidio en Algorfa (Alicante), donde un hombre ha confesado haber asesinado a su pareja, de 75 años, desaparecida desde septiembre pasado. El dolor, la rabia y la indignación que nos provoca este nuevo caso de terrorismo machista añade al provocado con la muerte ayer en el hospital de otra mujer ingresada por la brutal paliza que le dio a su hombre en Xàbia y el caso de otra mujer muerta en Alaquàs, en investigación.

 

La violencia contra las mujeres es la primera causa de muerte prematura de éstas. Recordemos que desgraciadamente son más de las que entran en las estadísticas y también aquellas ingresadas en instituciones hospitalarias, como las que quedarán con graves discapacidades fruto de las brutales agresiones que han sufrido. Continuamos sumando víctimas y el Gobierno continúa sin dotar presupuestariamente servicios asistenciales, de prevención. Los recortes con la excusa de la crisis sólo están agravando la situación. Exigimos del Gobierno un compromiso real en la lucha contra esta lacra. Compromiso y recursos adecuados que el Gobierno del Estado debe tener para erradicarla y que pasan necesariamente por su consideración como cuestión de Estado.

 

Después de diez años de la Ley Estatal 1/2004, contra la violencia de género, no ha sido dotada presupuestariamente ni desarrollada. Recordemos que el gobierno valenciano sacó una ley autonómica que después de dos años aún no ha desarrollado. Pero además, pensamos que una sociedad que permite que nos asesinen por ser mujeres es una sociedad enferma. Por ello, la coordinadora recuerda la importancia de mostrar el rechazo públicamente ante esta lacra para exigir a los gobiernos la implicación que hay para luchar por erradicarla. El terrorismo machista ha sido una cuestión de estado!

 

Exigimos el restablecimiento y dotación de los medios adecuados para la prevención de la violencia de género y para la asistencia integral de todas las mujeres en situación de maltrato.

 
 
 
FEMINISTES REGALS
 
Elles dues tindrien 16 anys
jo era assegut
a un seient del metro
quan han arribat
i enfront de mi s'han ficat
es veu
que elles en mi s'han fixat
jo en elles no si de cas
minuts després
he baixat
a l'estació de Xàtiva
i ja fora
de la cancel·ladora
m'ha parat
“Disculpa
-una d'elles m'ha diton
has comprat eixa xapa?”
Jo m'he emocionat
per la pregunta
i per l'interés
d'atrevir-se
a aturar-me
“No ho sé
-els he contestatfa
d'això ja
alguns anys”
I ràpidament
la xapa m'he llevat
i li l'he regalada,
ella molt s'ha emocionat
i les gràcies m'ha donat,
era una xapa
del símbol feminista
violeta artista,
jo he sigut feliç
perquè he comprés
que el feminisme insistent
també arriba
a la jove gent
i quan he decidit
regalar-li
la xapa feminista
pel meu cap
ha passat
una idea vital
jo ja
molt feminista sóc
i ella amb la xapa
ho serà més
visca la llibertat
i el feminisme
que prompte ens inundarà
per tots els costats
mes que trist
me n'he oblidat
de parlar-li
de l'associació
que canviarà el món.
 
 
 
 
 
HE FOR SHE
 

Discurso de Emma Watson, Embajadora de Buena Voluntad de la ONU pues, a un evento especial de la campaña HE FOR SHE, en la sede de las Naciones Unidas, Nueva York, el 20 de septiembre de 2014.

 

 

Hoy estamos lanzando una campaña que se llama “HeForShe”.

Acudo a ustedes porque necesito su ayuda. Queremos poner fin a la desigualdad de género, y para hacerlo, necesitamos que todas y todos participen.

Se trata de la primera campaña de este tipo en las Naciones Unidas: queremos tratar de mover a todos los hombres y los jóvenes que podamos para que sean defensores de la igualdad de género. Y no sólo queremos hablar de esto, queremos asegurarnos de que sea algo tangible.

Fui nombrada hace seis meses, y cuanto más he hablado sobre el feminismo, tanto más me he dado cuenta de que la lucha por los derechos de las mujeres se ha vuelto con demasiada frecuencia un sinónimo de odiar a los hombres. Si hay algo de lo que estoy segura es que esto no puede seguir así.

Para que conste, la definición de feminismo es: “La creencia de que los hombres y las mujeres deben tener derechos y oportunidades iguales. Es la teoría de la igualdad política, económica y social de los sexos”.

Empecé a cuestionar los supuestos de género a los ocho años, ya que no comprendía por qué me llamaban “mandona” cuando quería dirigir las obras de teatro que preparábamos para nuestros padres, pero a los chicos no se les decía lo mismo.

También a los 14, cuando algunos sectores de la prensa comenzaron a sexualizarme.

A los 15, cuando algunas de mis amigas empezaron a dejar sus equipos deportivos porque no querían tener aspecto “musculoso”.

Y a los 18, cuando mis amigos varones eran incapaces de expresar sus sentimientos.

Decidí que era feminista, y eso me pareció poco complicado. Pero mis investigaciones recientes me han mostrado que el feminismo se ha vuelto una palabra poco popular.

Aparentemente me encuentro entre las filas de aquellas mujeres cuyas expresiones parecen demasiado fuertes, demasiado agresivas, que aíslan, son contrarias a los hombres y, por ello, no son atractivas.

¿Por qué resulta tan incómoda esta palabra?

 

 

 

 

 

 

MAI MÉS

Era 21 d'abril

del 2015 anyil

quan ella

10 anys

estrenats

i sa mare

més major i primaveral

a l'Hospital

Materno Infantil

van acudir

a Asunción

capital de Paraguai a glops,

ella es queixava

de què l'estómac

li feia mal

i la mare pensava

que el dinar

no li havia sentat

bé si de cas,

els metges del moment

la van examinar

de forma insistent

i van determinar

que no era si de cas

un problema estomacal

doncs de 21 setmanes

embarassada

estava

i havia estat violada

pel seu padastre

en intolerable acte,

quanta misèria

cal suportar

a aquest planeta

del Sistema Solar!

Mes la història

no acaba ací,

avortar la xiqueta no pot

Paraguai ho prohibeix

de forma intolerable

només si hi ha risc palpable

de què la xica

puga morir

a crits

s'accepta

la interrupció

de l'embaràs,

però ara totes i tots

ens hem ficat a lluitar

i de segur ho aconseguirem

perquè intolerable és

fer-li parir

a una xiqueta

que està fent

5é de Primària,

i si no et deixen avortar

estimada xiqueta total

anirem a Paraguai

i destituirem

el

president

perquè

ja n'hi ha prou

de masclisme universal,

fora els homes miserables

de la nostra societat

i visca el feminisme i llibertat

 

 

 

FEMINICIDIS A XÀVIA I ALAQÜÀS

La Coordinadora Feminista de Valencia muestra el rechazo ante los dos nuevos feminicidios de Alaquàs y Jávea.
 
 
Ainhara, de 20 años, ha fallecido tras caer de un segundo piso durante la discusión con su pareja, el caso se encuentra en investigación, si bien todo apunta a un nuevo caso de violencia machista. Hanane, de 43 años, murió en el hospital después de una semana de recibir una brutal paliza a manos de su marido, que y partió la cabeza con una sartén delante de sus hijos. La violencia contra las mujeres es la primera causa de muerte prematura de éstas.
 
 
Recordemos que desgraciadamente son más de las que entran en las estadísticas y también aquellas ingresadas en instituciones hospitalarias, como las que quedarán con graves discapacidades fruto de las brutales agresiones que han sufrido. Continuamos sumando víctimas y el Gobierno sigue sin dotar presupuestariamente servicios asistenciales, de prevención. Los recortes con la excusa de la crisis sólo están agravando la situación. Este terrorismo no merece la atención del Gobierno ni del principal partido de la oposición, sin embargo cobrarse muchas más víctimas que el político. Exigimos un pronunciamiento por parte del presidente del Gobierno, que declare públicamente el compromiso para luchar contra esta barbarie.
 
 
El terrorismo machista debe ser considerado cuestión de estado y el gobierno debe adoptar de forma urgente medidas para empezar a combatirla. Mientras se asesinan mujeres casi a diario, ni los medios, ni el conjunto de la sociedad es consciente de esta lacra. Se normaliza la violencia contra las mujeres de forma constante. Una sociedad que permite que nos asesinen por ser mujeres es una sociedad enferma. Por ello, la coordinadora recuerda la importancia de mostrar el rechazo públicamente ante esta lacra para exigir a los gobiernos la implicación que hay para luchar por erradicarla.

 

Lu Ma Mi Ju Vi Do
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
Portal desarrollado con Drupal